ארגונים ועמותות הפועלים בתחום גיוס הכספים, כמו גם בתחומים אחרים עתירי משאבים שונים, מזניחים לעיתים את הטיפול בקשרי החוץ שלהם. לעיתים מחוסר מודעות, לעיתים מחוסר משאבים רכים וקשים, לעיתים מתוך תפישת עולם ש"זו לא ליבת העשייה שלנו". ניתן לומר בוודאות, כי ארגון אשר אינו מקדיש חלק ממשאביו לטיפוח קשרי החוץ שלו, בוודאי עלול להחמיץ הזדמנויות, וגרוע מכך, עלול להקלע (והשאלה "מי אשם" כלל אינה רלבנטית) לסיטואציה בה אין עבורו סימפטיה או תמיכה משחקנים חשובים בזירה (מממנים קיימים ואופציונליים, עיתונות, לקוחות, הקהל הרחב וכן הלאה).
שילוב קשרי החוץ של הארגון במלאכת גיוס הכספים, ולמעשה בפעילות הרב-שנתית של הארגון ונגזרותיה הם חלק אינטגרלי מהפעילות אשר גלובל כאן מציעה ללקוחותיה. לכל ארגון DNA שונה וחייבים להתאים את הפעילות לארגון. קיום אירועים מצומצמים או רחבים, הזמנת אורחים כדוברים לאירועים, הפקת אירוע שנתי פתוח לציבור, טיפוח קשרי עתונות בצורה שוטפת הם רק חלק מהנושאים בהן יש לגלובל כאן נסיון רב ובינלאומי. שהייתו ארוכת השנים של יריב זולטן באירופה ובארה"ב חשפה אותו להיכרות עמוקה ומיד ראשונה של היבטים אלה לא רק מזוית הראייה הישראלית, אלא גם הבינלאומית. הנה מאמר המראה כיצד ניתן לשלב אירוע בלתי צפוי בתוכנית גיוס הכספים לארגון.